Letní semestr výuky tělesné výchovy byl rozdělen do dvou tematických celků: kolektivní sporty a tanec.
V oblasti kolektivních sportů byla výuka zaměřena jak na teoretické poznatky, tak na praktické dovednosti. Studenti byli seznámeni se základními principy kolektivních sportů, jejich strukturou, pravidly a možnostmi využití ve výchově. Pozornost byla věnována i netradičním kolektivním sportům, např. KIN-BALL nebo RINGO, které podporují týmovou spolupráci, komunikaci a rozvoj pohybových schopností všech účastníků.
V praktické části byly představeny pohybové aktivity a cvičení vhodné pro mladší školní věk, se zaměřením na rozvoj obratnosti, rychlosti a kooperativních dovedností.
Ve druhé části semestru byla výuka zaměřena na tanec. Studenti získali teoretické základy týkající se významu tance v tělesné výchově, včetně jeho edukačního potenciálu a vlivu na rozvoj rytmiky, koordinace a estetického pohybu.
Praktická část zahrnovala nácvik lidových tanců (např. mazurka, kalamajka, zahradníček) a základních krokových variací společenských tanců (polka, valčík). Důraz byl kladen na správné provedení základních kroků, správné držení těla a orientaci v prostoru. Výuka probíhala s využitím hudebního doprovodu, který podporoval rytmické cítění a celkovou kvalitu pohybového projevu.
Letní semestr tak přispěl k rozvoji odborných kompetencí studentů v oblasti tělesné výchovy a připravil je na aplikaci získaných znalostí a dovedností v pedagogické praxi.
Mgr. Lucie Kmínková, PhD.
